آیا تا به حال به لحظه بله گفتن خود فکر کرده اید؟

یکی از شیرین ترین و مهم ترین قسمت ازدواج، لحظه بله گفتن در لحظه عقد است. وقتی شما بله می گویید، درواقع آمادگی خود را برای برقراری پیوند زناشویی و پذیرش زندگی مشترک در عقد اسلامی و در عقد آریایی قبول پستی ها و بلندی ها، لحظات شادی و ناراحتی، بیماری و سلامتی و کنار آمدن با چالش ها و تلاش برای حل و گذر کردن از آنها، اعلام می کنید.

قطعا بارها به آن لحظه شیرین فکر کرده اید و خود را پشت سفره عقد تصور کرده اید، برای آن لحظه رویا پردازی و برنامه ریزی کرده اید. نحوه بله گفتن شما به سلیقه تان بستگی دارد، که آن را به صورت متفاوت و زیبا بیان کنید یا به صورت ساده! در آن لحظه نوع بله گفتن شما، در خاطر مهمانان و مهم تر از همه، شریک زندگی آینده تان ماندگار می شود.

عموم عروس خانم های زیبا، با جمله {با اجازه پدر و مادرم، بله} آمادگی خود را برای شروع زندگی مشترک اعلام می کنند؛ که خب این جمله از ابتدا در ذهن ها جا افتاده است! اما امروزه عروس ها به دنبال جمله ای خاص و متفاوت برای بیان این امر هستند، که آن لحظه را خاص تر و متفاوت تر کند، چرا که در آن موقعیت، همه چشم ها به دهان عروس و جمله ای است که به زبان می آورد؛ پس چه بهتر که با به زبان آوردن جمله ای خاص، آن لحظه دوست داشتنی را برای مهمانان و شریک زندگی خود شیرین تر و جذاب تر کنید.

وقتی بله می گویید، باید با صدایی رسا، واضح، بلند و محکم آن را ادا کنید، تا جمله را در قلب و روح و ذهن همه حک کنید. آرامش داشته باشید و با عشق فراوان، برگ تازه ای از زندگی خود را ورق بزنید. اگر می خواهید متفاوت عمل کنید، شاید نحوه بله گفتن شما سر سفره عقدتان تغییر کند به این شکل که با توجه به شخصیت و تجربه ای از احساسات در کنار شریک زندگیتان، یک جمله را برای آن لحظه آماده کنید.

بیایید تعارف را کنار بگذاریم، هیچ کس حق ندارد برای آن لحظه پر از هیجان شما، تعیین تکلیف کند. بنابراین سعی کنید با توجه به شخصیتتان و نوع نگاهتان به زندگی و شناختی که دیگران از شما دارند، آن جمله را انتخاب کنید. اگر آدم سرزنده و شوخی هستید، شاید بد نباشد کمی جمله تان را بانمک تر کنید. توجه کنید گفتیم بانمک تر نه مسخره! این دو با هم متفاوت هستند؛ مثلا { با اجازه پدر و مادرم که بالاخره حاضر شدند بزارن من از پیششون برم } یا اگر در ناز کردن استادید، جمله ای آغشته به ناز با تمام جوارح صورت خود بگویید. در هر صورت این لحظات بسیار دوست داشتنی هستند و می توانند آینده و سرنوشت شما را رقم بزنند.

در آخر با بیتی از حافظ که در اسطوره ها از اولین و بزرگترین بله انسان و اهمیت بله گفتن، حال چه بر سر سفره عقد باشد، چه در هر کجای دیگر، نشأت می گیرد؛ با تفسیر آن این مطلب را به پایان می رسانیم:

آسمان بار امانت نتوانست کشید

قرعه کار به نام من دیوانه زدند

در اسطوره ها بیان شده که خداوند امانتی را به آدم پیشنهاد داد، در صورتی که آسمان، زمین، کوه و دریا و تمام حیوانات از پذیرش آن سر باز زده بودند، و انسان به آن بله گفت و تاریخ امروزی بشر استارت خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *