اجاره سفره عقد

شاید خیلی از عروس دامادها به محض اینکه شروع به گشت و گزار در بازار برای مراسم عقد خودشون می کنند با قیمت هایی روبه رو می شوند که از چند صد هزار تا میلیون ها تومان با هم اختلاف دارند. این اختلاف به عوامل مختلفی بستگی داره و صرفا به خاطر کیفیت یا عدم کیفیت سفره عقد نیست.

معمولا سفره عقد کارها در اصول قیمت گذاری به ۵ دسته تقسیم می شوند:

۱.خودشان ارزش کارشان را نمی توانند ارزیابی کنند و چون به عنوان مثال فلان سفره عقدکار این قیمت رو گذاشته آنها هم برای رقابت با آنها قیمت گذاری می کنند. این دسته معمولا آماتور هستند و یا کیفیت کار برایشان بی ارزش.

۲. سفره عقدهایی که بنا به قدمت تعیین قیمت می کنند و باز به دیگران نگاه می کنند و میگویند چون فلان سفره عقد به این قیمت می دهد ما با قدمت بیشتر باید گرانتر بدهیم!

۳. سفره عقدهایی که برای هنرشان پول می گیرند و اینجا جاییست که نمی توان با آنها زیاد چانه زد چون چه به قیمت و چه گرانتر، دارند هنرشان را می فروشند.

۴.و دسته دیگری که صرفا هزینه کرایه وسایل شان می گیرند، این دسته هم کسانی هستند که یکبار یک سفره عقدکارِ ماهر سفره عقدشان را برایشان خریداری کرده و چیده و از روی آن سفره را میچینند، که با این سفره عقدها در تالارها و تشریفات ها زیاد روبه رو می شوید؛ سفره های عقد سرد و بی روح!

۵. سفره عقد هایی که گرانند و فقط گرانند! و سفره را مملو از گل می کنند وبدون هنر خاصی؛ معمولا در دفاتر مجلل با آنها روبه رو می شوید و باید شما کرایه دفاتر آنها را هم روی سفره عقدتان به آنها بدهید!

خب تا اینجا با چند عامل قیمت گذاری آشنا شدیم، ممکن است هر سفره عقد بر اساس سیاست های کاری خویش و یک یا چند مورد از عوامل بالا، قیمتی را برای کرایه سفره عقدش تعیین کند.

اما خب سفره عقد هوناز نیز برای خود سیاستی خاص دارد و از ابتدا برای قیمت گذاری در نظر موسسانش بوده است. ما قبل از ورود به حرفه سفره عقد بسیاری از عروس و دامادها را می دیدیم که برای سفره عقد هزینه هایی می کنند که در زمان ما بالای ۱ میلیون تومان بود و به نظرمان غیر منصفانه بود. در ابتدا عهدی را با خود بستیم که اگر هم بتوانیم در بازار مطرح شویم(که الان هستیم و پر کارترین سفره عقد تهرانیم) باز قیمت گذاریمان کاملا منصفانه باشد.

خب حالا می رسیم به معیار های ما برای قیمت گذاری ، لطفا توجه داشته باشید که ما همیشه سعی کرده ایم بر اساس همین معیارها، منصفانه ترین قیمت ها را برای سفره های عقدمان تعیین کنیم و اگر کمی گشت و گذار کنید و به حقایق دقت کنید متوجه این مساله خواهید شد.

لوازم سفره عقد: یکی از معیارهای قیمت گذاری ما وسایل سفره های عقدمان هست که بسته به قیمتشان و همچنین میزان آسیب پذیری، امکان استهلاک ، مصرفی بودنشان برای یک سفره عقد تعیین می شود. مثلا سفره عقدی که دارای ظروف کریستال هست آسیب پذیری بسیار بالایی دارد و قیمت های بسیار بالا که حتی با یک سهل انگاری ساده زود از بین می روند. همچنین سفره های عقدی که دارای ظروف ملیله نقره هستند نیز شکننده می باشند. ظروف سیلور معمولی شاید سالها برایتان کار کند اما بعضی از همان ظروف نیز به راحتی در هنگام جابه جایی دچار صدمه می شوند.

زیر ساز سفره عقد: زیر ساز سفره عقد می تواند آینه ،انواع باکس ام دی اف ، پارچه ، شیشه و یا ترکیبی از این موارد باشد. هر کدام از این زیرسازها دردسر ها و متقابلا قیمت های خاص خودش را دارد، مثلا یک زیر ساز به همراه سفره عقدش با یک سواری هم جابه جا می شود و زیر سازی دیگر حتما نیاز به ماشین باری دارد. یا آینه که همیشه در هنگام جا به جایی خسارت می بیند. اگر دقت کرده باشید در خانه شما هنگام جابه جایی آینه بسیار دقت می کنید و هر از چند گاهی هم می شکند یا لب پر می شود. حالا شما فرض کنید ما روزانه با ده ها آینه سر و کار داریم به غیر از میزان قیمت آن که چندین برابر شده، خود خطر جانی نیز در بر دارد که آثار بخیه هایش همچنان بر روی جسممان یادگاری هست. یا شیشه های بزرگ که جا به جایی آنها بسیار سخت هست.

تعداد سفره عقد در یک روز: شاید شما با چانه زدن بتوانید تخفیف جزیی از ما دریافت کنید اما روزهای شلوغ مسلما از آن روزها نیستند! چرا که این روزها به ماشین بیشتر، نیروی بیشتر، جا به جایی بیشتر نیاز دارند که تمامی اینها هزینه بر هستند.

حمل و نقل: سفره عقد هوناز از شما هزینه ایاب ذهاب و حمل و نقل دریافت نمی کند چون این گزینه نیز در قیمت سفره عقد گنجانده شده، اما اگر دریافت نمی شود به این معنی نیست که ماشین های ما هزینه بنزین و استهلاک ندارند و در خیابان ها جریمه نمی شوند.

نیروی ماهر: نیرویی که برای آن وقت گذاشته شده و تبدیل به هنرمندی شده که بتواند برای شما بهترین کار را ارایه دهد ، اما این را فراموش نکنید که جابه جایی این همه وسایل هر روزه استهلاک بدنی را در پی نخواهد داشت! پس باید مبلغی به او پرداخت شود که به آن بیارزد!

هنر ما: چیزی که مخصوصا در ایران آن را مفت می شمارند! هر کسی یک استعدادی دارد و از آن پول در میاورد، یکی حافظه، یکی ورزش، یکی موزیسین ، یکی هم توانایی حل معادلات ، یکی بازیگر و… ما هم هنرمان این است که سفره عقدی را بنا به بودجه شما اجرایی کنیم که هم شما و هم مهمان هایتان از آن لذت ببرند! دقت کرده اید معمولا هر کسی به هر کاری نگاه می کند می گوید این که کاری ندارد! اما همینکه شروع به انجامش می کند از سختی اش آگاه می شود و سفره عقد هم از آنها مثتثنی نیست، اما چه باور کنید چه نه ، من بارها به این آدمها گفته ام که خب شما انجام دهید و حتی نتوانستند از روی عکس یک دهم کار را بی مشکل انجام دهند. کاری که هنریست از ظاهرش پیداست. بارها عروس و دامادها پیش ما آمدند و مثلا گفتند فلان سفره عقد وسایلش شبیه شماست اما نمی دانیم چرا زیبایی کاره شما را ندارد؟ خب چون آنها استعداد هنری ندارند و شاید در کار دیگر بتوانند برای خودشان نابغه ای شوند. اما مسلما این کار نیست!

اجاره سفره عقد

هزینه های جانبی دیگری هم مانند تبلیغاتی که شما با آن ما را پیدا می کنید، ناهار و شام عوامل، سایت و سرور، هزینه تماس، کاغذ، چاپ ، به روز نگه داشتن وسایل ، جایگزینی وسایل معیوب نیز هستند که در کار ما و قیمت گذاری دخیل هستند.

البته هزینه راه های طولانی و خارج از حوزه کاری و یا حمل و نقل بدون آسانسور جداگانه دریافت می شود.

خب در آخر مقاله امیدواریم توانسته باشیم با این مقاله شما را از سر درگمی در بیاوریم و در راستای انتخابی آگاهانه و عادلانه همراهی کنیم.

برای دیدن نمونه کارهای ما وارد اینجا شوید.

سفره عقد هوناز