برگزاری مراسم عقد و عروسی در دوران کرونا

به نام او

با سلام خدمت دوستان عزیزی که در حال مطالعه این مقاله هستند.

متاسفانه در حالی این مقاله را می نویسیم که نزدیک به ۸ ماه از آغاز محدودیت های کرونایی می گذرد. در این دوران همگی سعی کرده اند تا حتی الامکان از برگزاری مراسم های دسته جمعی تا پایان این بیماری خودداری کنند. اما با گذر زمان صبر خیلی ها بسر آمده و می خواهند هر چه سریعتر به شروع زندگیشان باز گردند. اما آیا این امکان وجود دارد؟

همانطور که مطلع هستیم در ابتدای همه گیری ویروس کرونا تبلیغات و ترس عمومی این ویروس را بسیار بزرگتر از آنچه بود به ما نمایاندند. البته نمی خواهیم منکر وجود و خطرات کرونا شویم. این را میخواهیم بگوییم که با رعایت پروتکل های بهداشتی شخصی می توانیم بدون استرس به زندگی خود باز گردیم. و از این آگاه باشیم که این بیماری امروز پس از رد کردن دوران همه گیری شاید فقط به اندازه آنفولانزا خطرناک هست. همه مان شاهد این قضیه بوده ایم کسانی که سنشان بالا بود، دیابت داشتند، یا فشار خون یا… به کرونا مبتلا شدند و بهبود یافتند.

در کل صحبتمان این است که به جای عقب انداختن خود زندگی می توانیم مراسم عقد، مراسم عروسی خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی بگیریم. مواردی که با رعایت آنها می توانید از مراسم خود مطمئن باشید:

* خانه شما و فضای بازی متعلق به خود شما امن ترین جا برای برگزاری مراسم شماست، امروزه خیلی ها برای مراسم عقدشان به دنبال فضای باز می گردند با خیال اینکه آنجا امن ترین جاست! اما اگر دقت کنید در همان فضای باز چندین خانواده مراسم گرفته اند و بر روی همان میز و صندلی نشسته اند، شما از صاحب فضا قول گرفته اید که ضد عفونی کند او که خود دست به کار نمی شود! به سرمهماندار می گوید و سرمهماندار به مهماندار، حال اگر هر کدام از چیزی ناراحت باشند و یا حوصله نداشته باشند شما بر روی صندلی های عقد قبلی ای خواهید نشست که ضد عفونی نشده اند. از طرفی اگر همان عامل تمیز کردن، خود بیمار باشد چی!؟ حال فرض بر این بگیریم صندلی ها همگی ضد عفونی شده اند، کف چه می شود؟ بیماری که قبلا عطسه کرده و کودکی بر روی آن زمین میخورد! البته اگر فضای باز متعلق به خود شما و یا از آشنایان باشد و ضد عفونی را خود به عهده بگیرید از گرفتن مراسم عقد در خانه بهتر است. پس در این پاراگراف  مکان برگزاری مراسم عقد یا مراسم عروسی را بررسی کردیم.

* یادتان باشد امروز همگی از شرایط ویروس کرونا آگاه هستند. پس نوشتن پروتکل های بهداشتی مورد نظر در کارت دعوتتان(کارت دعوت به صورت عکس ارسال شود از طریق پیامرسان ارسال شود) نه تنها بی احترامی نیست بلکه اطمینان خاطری برای مهمانان شما خواهد بود که می توانند با سلامت کامل بر روی سفره عقد شما حاضر شوند و با سلامت از آنجا بروند. شما می توانید این موارد را بر روی کارت دعوتتان با احترام ذکر کنید:

* از آنجایی که سلامتی شما در کنار مراسم عقدمان برایمان حائز اهمیت است بنابراین از شما دعوت می کنیم تا:

1 – به هنگام ورود به ما اجازه بدهید لباس و کیف و کفش های شما را با الکل ضدعفونی کنیم.

2 – به همراه خود ماسک داشته باشید تا سلامت همدیگر را تضمین کنیم. (امروزه ماسکهای زیبا و شیک نیز ساخته شده اند که لبخند زیبای شما را به نمایش می گذارد، لازم نیست همیشه آن را بزنید فقط جهت سلامتی از آن استفاده کنید!)

3 – شاید احساسی خوشایندتر از به آغوش کشیدن و بوسیدن شما نباشد، مخصوصا وقتی مدتهاست همدیگر را ندیده ایم! اما ما دوست داریم سالها در کناره هم باشیم، بنابراین از روبوسی تا پیدا شدن واکسن پرهیز کنیم. راستی عروس و داماد نیز از این قاعده مثتثنی نیستند! چرا که اگر همگی عروس و داماد را ببوسیم یعنی همه همدیگر را بوسیدیم!

4 – در حالت معمول هرچه به همدیگر نزدیک تر باشیم بهتر است، اما در این روز و شرایط خاص سعی می کنیم از هم دور باشیم و با هم تانگو نرقصیم.

5 – در نهایت باید بدانیم به همان اندازه که ما به یکدیگر اطمینان داریم به ویروس کرونا بی اعتمادیم! پس بیاییم امروز نگذاریم جشنمان به استرس تبدیل شود.

* از جمله موارد دیگر که باید رعایت کنید این است که اگر از عوامل بیرونی مانند سفره عقد طلب خدمات خدمات می کنید از آنها بخواهید که پروتکل های بهداشتی را حتما رعایت کنند. سعی کنید غذا را هرچه ساده تر تهیه کنید ریسک پایین تر برود.

* در نهایت این را بدانید که شما هرکاری از دستتان بر می آمد جهت ایمن سازی محیط انجام داده اید پس عذاب وجدان نداشته باشید و از مراسمتان لذت ببرید.

سفره عقد هوناز با رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی در خدمت شما خواهد بود. برای دیدن نمونه کارها اینجا کلیک کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما جهت برگزاری مراسم عقد یا عروسیتان مفید بوده باشد

سفره عقد هوناز