«به نام او»

آموزش سفره عقد:

سلامِ گرم و پرانرژی 

امروز می خوایم به زوج های عزیزی که می خوان هزینه نکنند و خودشون سفره عقدشون رو آماده کنند، آموزش چیدمان سفره عقد رو بدیم.
شاید بشه از مراسم عروسی گذشت یا شاید بشه از لاکچری بازی گذشت اما از سفره عقد نمیشه گذشت 
تو این مقاله قصد نداریم با سفسطه های اضافی وقت شمارو بگیریم، پس برای مطالعه فلسفه سفره عقد شمارو به اینجا، انواع سفره عقد به اینجا،کسانی که سفره عقد رو برای کسب و کار می خواهند به اینجا و مزایا و معایب اجرای سفره عقد در خانه به اینجا شما رو دعوت میکنیم.
خب، با چند تا میانبر تونستیم از توضیحات اضافه که قبلا در مقالات دیگه ارائه دادیم پرهیز کنیم.

بریم سراغ وسایل مورد نیاز برای سفره عقد:
آجیل(گردو،بادام،فندق)، تخم مرغ، نبات، قند، هفت ادویه، نان و پنیر، آب، آینه و شمعدان، هر چی ظروف تزیینی که در خانه دارید، پارچه سفید، ترمه،کله قند و حریر بالای سر عروس و داماد، رحل و قرآن
برای انداختن سفره عقد و مراسم عقد رسمی نسبت به رسم و رسومات خانواده می توانید سفره عقد را رو به قبله بیاندازید اما اگر عقد رسمی جای دیگه ای خوانده شده نیازی به رو به قبله بودن سفره عقد نیست. بهترین مکان برای سفره عقد جایی است که فضای مورد نیاز برای سفره و نشستن بزرگترها و عروس و داماد را داشته باشد و از طرفی مشرف به بقیه مهمانها قرار بگیرد. خوب نیست روز اول زندگیتون پشتتون رو به مهمونا بکنید
خب، حالا فضا آماده است و برای انداختن بستر سفره شما می توانید از میز و عسلی که در خانه دارید برای بالا آوردن ارتفاع سفره عقد استفاده کنید. لطفا به این موضوع توجه کنید که بالاترین ارتفاع میزهایی که استفاده می کنید باید تا زیر زانوی شما باشد. حالا پارچه سفید را بر روی میز ها بیاندازید به طوریکه تمام سطح سفره عقد به صورت یکدست با پارچه پوشانده شود.اگر در خانه پارچه دانتل هم دارید، می توانید روی پارچه سفید پارچه دانتل بیاندازید.

آجیل را درظروف تزیینی که در منزل دارید بریزید، با نبات و تخم مرغ آن را تزیین کنید. باید اینجا یادآور شوم که شما در حال خلق یک اثر هنری هستید،پس تمام هنر خود را در تزیینات تک تک اجزای سفره عقد بکار بگیرید.
سعی کنید از ظروف مختلف استفاده کنید و حتما در آن از ظروف کریستال کمک بگیرید.
نان و پنیر و سبزی را می توانید در یک سینی به صورت زیر تزیین کنید. (مانند عکس)

و همین طور برای هفت ادویه هم از سینی یا ظرف شیرینی خوری استفاده کنید مانند عکس زیر و برای اطلاع از هفت ادویه هم به اینجا رجوع کنید.

خب برگردیم سراغ چیدمان سفره عقد، در مقابل عروس و داماد باید قرآن قرار بگیرد. شما می توانید برای زیبایی سفره عقد از رحل استفاده کنید. در پشت رحل قرآن، رو به عروس و داماد (در عقدهای رسمی) باید آینه و شمعدان قرار بگیرد بطوریکه عروس و داماد بتوانند خودشان را در آینه ببینند.

میتوانید ترمه و جانماز نیز در جلوی آینه قرار دهید. (مانند عکس)

سعی کنید از ظروف پایه دار در سمت عروس و داماد استفاده کنید و هر چه از آنها دورتر می شوید ظروف تخت تر در نظر بگیرید، همچنین می توانید برای پرکردن ظروفتان از شیرینی و میوه(سیب وانگور) کمک بگیرید. در ظرفی نیز آب بریزید تا روشنایی را به زندگیتان دعوت کنید، اگر شمعدان در خانه دارید به هیچ عنوان از استفاده آنها دریغ نکنید و آنها را درون سفره عقد بگذارید. برای شمعدان ها میتوانید شمع بلند یا شمع وارمر تهیه کنید.

یکی از چیزهایی که به سفره عقد شما زیبایی می بخشد گل است. سعی کنید هر چندکم هم که شده از گل طبیعی در سفره عقد استفاده کنید.حتما نیازی به این نیست که گل های بزرگ یا تزئینی بگیرید، بهتراست برای صرفه جویی در هزینه هاتون گل های دسته ای بگیرید و خودتان آن هارا در جای جای سفره طبق سلیقه تان کارکنید، مثلا میتوانید در ظرف آب مانند عکس زیر گل بریزید و لابه لای آنها شمع قرار دهید. پیشنهاد ما برای سفره عقد گل های سفید هست.

خب دیگه از اینجا به بعد به هنر شما بستگی داره که چطور سفره عقد رو میچینید و بین اجزا هارمونی برقرار میکنید.
در عکس زیر نمونه ای از سفره عقدی که به شما آموزش دادیم را با اجزای آن میبینید.

برای شما عزیزان زندگی زیبایی آرزومندیم، موفق و پیروز باشید.
       

گروه هنری هوناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *